torsdag 14 april 2016

Sup ner mig

A jobbade i förmiddags så nä, det blev inget pumpande av däck. Lagom tills hon slutat jobbet hade luften gått ur mig istället, eller ja, jag kände att det inte var nån panik. 
Men rastlös var jag i alla fall, så det blev bakning - IGEN!


 
Denna gången knådade jag ihop några hallongrottor efter Pernilla Wahlgrens recept. 
Jamen alltså, hör du hur det låter, PERNILLA WAHLGREN!

När jag väl bestämt mig och ville börja NU, insåg jag att jag inte hade någon hallonsylt, och inte orkade jag ner till affären, men jag ville absolut ha de där kakorna. 

Ryckte och slet i skåp och lådor när jag plötsligt hittade ett paket gelesocker. 
Snilleblixten slog till och jag ställde mig på huvudet i frysboxen och rotade fram ett paket frysta hallon och blåbär. 
Sen kokade jag sylt. 
Ja, K O K A D E E G E N S Y L T !

Det måste nog till en drängfylla snart för att mota det där jävla husfruspöket ur kroppen på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar