torsdag 21 april 2016

Så'n ä ja!

Tänkte bli lite privat och berätta om några små egenheter jag har och saker jag stör mig på. 
Jag stör mig faktiskt på massor med saker, men jag anser mig själv inte vara perfekt (nåja) för den sakens skull, det är bara sån jag är. 


Jag hatar att dricka kaffe i muggar med svart insida. Jag gillar svart som färg, men svart och svart porslin...nä, det funkar icke. 
Kaffemuggar ska ha ljus insida (typ vit) Inte ljusgrön, ljusrosa eller ljusblå, dock är det ljusår bättre än svart insida. 

Har i det stora hela svårt för enfärgat porslin. Käkade spaghetti å köttfärssås på blå tallrik i början av 90-talet och det skar sig rätt rejält. 
Shabby chic brudarnas Mateus-porslin i all ära, men man kan inte slänga på vad som helst och tro att det ser gott ut. 

Jag fyller alltid ett glas med vatten och häller ut det innan jag fyller på det vatten jag ska dricka. Detta trots att glaset är rent. 


Rättstavningspolisen, det är jag det, och jag får andnöd och galopperande eksem av särskrivningar. 

Jag är lite lat. Tyvärr, men så är det. En riktigt dålig egenskap. 

Vattenlinjen är min kittligaste kroppsdel (är det ens en kroppsdel?) Om någon annan mejkar mig kittlas jag nästan ihjäl. 
Men att bli kittlad under fötterna är bara skönt. 

Jag gillar filmer med överdrivet våld (tänk Kill Bill) det blir liksom mer komedi över det hela, men jag gillar inte splatter. 
Science Fiction förstår jag mig inte på och har bara sett en (kanske två) Star Wars filmer. 

Om jag slutar vaxa muschen kommer jag se ut såhär:


Arbetsplatser med för mycket tjejer gillar jag inte, det blir alltid tjafs och jag hatar drama. Därför tittar jag inte heller på dokusåpor. 

Jag gillar mörka killar, det blir alltid nåt trubbel med de ljusa. 

Väljer lakrits före choklad alla dagar i veckan, beställer sällan eller aldrig dessert, men jag är en sucker för snacks.

Förra sommaren snodde jag en rosa fjäderboa. 

Ja, där hade ni lite jag, jag, jag. 
Har ni tur blir det mer jag nån annan gång. 

2 kommentarer:

  1. Äntligen en anledning (förutom kaffe) att gå upp på morgonen. Läsa blobb 😊

    SvaraRadera
  2. Åååh, som att få den första kommentaren ever. Ska försöka hålla ångan uppe😘

    SvaraRadera