onsdag 20 april 2016

Ett litet hundliv

Eftersom Modern flytt fältet till residenset i Falkenberg, är det jag som återigen står överst på listan över hundvakter till den kastrerade matmaskinen. 

Maskinen (hunden) levererades oskiten strax efter lunch idag. 
Det här med oskiten innebar att djuret på två timmar lyckades ersätta den friska vårluften med den unkna doften av varma hundfisar. 

Tog vägen genom skogen när vi skulle till Fadern så jag slapp att ta den första högen. 
Alltså, det är så jävla äckligt att plocka upp hundskit! Men det är ännu äckligare att trampa i det och jag blir så förbannad på folk som inte gör't!

Hos Fadern vankades det en liten bakelse som kommit tillsammans med dagens lunchlåda. 

Som den kastrerade matmaskin han är, Iz, så trodde han givetvis att det var till honom. Han sitter helt ogenerat och följer varje tugga, trycker gärna in huvudet mellan farsans arm och låter tungan flyga ut likt en serietidningsgroda som fångar en fluga. Ibland funkar det, ibland hinner man före och motar bort. 


Efter fika blev det långpromenad. Blir lätt lite stressande med alla bilar då lantisvovven är på besök i storbyn. Två gånger reste han sig mot kyrkogårdsmuren för att kolla om det fanns nåt fräsigt där. 

Promenerade sen på lite lugnare ställen och efter 2 skithögar till lugnade han ner sig och gick mest och smånosade. 

I morse blev det återigen tidig uppstigning. Kunde inte somna om så gick upp och tog en cig och spelade lite spel på mobilen. 
Plötsligt ringer P och klockan är bara halv åtta. Hon har blivit utelåst av min lilla brorsdotter när hon gick ut för en go' morroncig (hehehe)

Blev att slänga sig iväg och rädda upp situationen eftersom jag faktiskt har nyckel dit. 

I morron ska jag återigen träna på att gå upp tidigt. Lilla My kommer stå utanför dörren klockan åtta, men den här gången serveras inget nybakt. Jag tror faktiskt att husmorsviruset äntligen lämnat kroppen. 

Hade varit kul om det hade tagit med sig sisådär en 15 kilo av bara farten, men det är väl förmätet att önska för egen vinnings skull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar