tisdag 19 april 2016

And the fortsättning

Precis som alla andra storbloggare så uppdaterade jag inte tätt efter den blogg jag avslutat med en cliffhanger (woooo)

Well, väl inne i Öret så blev det en findrink och en öl innan det var dags att ta plats, och vilka platser sen. En flyttbar läktare där stolsitsarna var placerade så tätt att det bästa sättet att inte oavsiktligt nudda någon, var att sitta med armarna i kors. Übetrist om ni frågar mig. 

Här kunde det varit en bild, men alla vet ju hur mobilbilder på en ljussatt scen, tagna på avstånd, ser ut, så jag skiter i det. 

Men showen drog igång och bara öste på i 1,5 timme. Alla vi gamlingar förstummades över hur faan de orkar hålla på sådär och en av medlemmarna är ju dessutom gravid.
Men det var en riktigt bra show med disco och glitter från början till slut och ljudet var riktigt, riktigt bra. 

Sen var det dags för antiklimax igen. Klämma ihop sig i baksätet och försöka hålla sig vaken under bilresan. 
Jag hade mer än gärna fortsatt att festa, men jag hade inga partykompisar, så lösisarma åkte av tillsammans med övrigt smink. Lite tråkigt måste jag säga. 

Nog för jag är gammal i ålder, men jag festar fortfarande gärna hela natten om tillfälle ges. 
Undrar om jag är omogen?

I fredags var det sista dagen att åka med vinterskor på bilen, jag bytte dem igår. 

Barnvaktade minsta brorsdottern så föräldrarna skulle slippa vabba. Det lilla livet har fått en liten spricka i benet och får vila från dagis ett tag. 06:30 dök hon upp härhemma och sen var karusellen igång. 


Det gick i alla fall hur bra som helst, även om jag misstänker att gamla faster inte är prinsessans favoritperson i världen. 

Nu är det är hög tid att fånga denna dagen (världens klyschigaste uttryck)
Har fullt sjå med att komma på någon onyttig aktivitet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar