tisdag 26 april 2016

Ninnaninanninanna...

Alltså det här med ljudböcker. En alldeles underbar uppfinning, speciellt sedan de smarta telefonerna kom, och man kan lyssna i mobilen. 

Man kan klippa gräs, röja, tvätta och till och med städa hela källaren utan att tänka på vad man gör bara för att det enda man tänker på är boken. 

Den enda nackdelen är att jag lyssnar mig trött. Alltså, när jag lyssnat på  två, tre böcker på raken så orkar jag liksom inte mer (om jag inte ramlar över ännu en dödsbra bok förstås) Då slutar det med att jag påbörjar en, två, kanske fem nya böcker som jag inte kan koncentrera mig på och avslutar olyssnade. 

Men då finns poddarna! 

Man kan plugga in nån rolig podd och bara skvallyssna. Flabba lite för sig själv, uppröra sig lite för sig själv. 


Som vanligt kör jag oftast på det kriminella temat. Oskyldigt dömda, felaktigt dömda, felaktigt friade eller idiotmänniskor i största allmänhet. Oerhört intressant om ni frågar mig. 

Jag har just upptäckt rättegångspodden och är helt fast. 
Förfasas över hur påhittiga människor kan vara när det gäller att ha ihjäl sina medmänniskor, stycka och ljuga. 
Fasansfullt, men fasligt intressant. 

Så dagens tips är: Lyssna på poddar kära barn!

Uppdatering: Det var inte jättekul att lyssna på frågor och beskrivning av hur huvudpersonerna hade oralsex. I sängen? Utanför sängen? På golvet?
Vart var byxorna? Hade hon trosor. Kom du? Vart kom du?
Nä, jag är inte särskilt pryd, men för första gången i mitt podd/ljudbokslyssnande började jag leta efter skämskudden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar