onsdag 11 maj 2016

Surkärring

Eftersom jag legat sjuk samtidigt som sommaren behagade dyka upp (antar att den inte kommer tillbaka) så har gräset fullkomligen exploderat. 
Igår skulle Roger hjälpa mig med klippningen, ja, han till och med insisterade, så där och då var allt frid och fröjd. 

Men en gräsklippare är en sak med en motor på och saker med motorer tenderar att leva sitt eget liv och maskinhelvetet vägrade klippa. 
Eller ja, den klippte lite grann, stannade, startade, klippte, stannade, startade, klippte, stannade...SURT!


Jag vet fanimig inte vad det kan vara för fel, men ska testa själv senare idag dör att utesluta handhavandefel. 

Strax innan halv sex i morse dök Stora Brorsan upp med hårig hund. 
Lite svårt att somna om sen, men sov till tiotiden då Modern och Roger knackade på dörrn (eller fönstret) för att de bara var tvungna att säga hej till vovven innan se åkte ner till Falkenberg igen. 

Var ute i trädgården och skulle leka med det lilla livet eftersom grannens monsterhundat verkade bra inomhus, men vi hann väl inte vara där mer än fem minuter innan (här antar jag) grannen fick se att vi var ute och släppte därför ut sina bestar. 

Så nu ligger hunden på soffan och jag sitter i solstolen och lyssnar på grannhundens enerverande skall och surar för att grannarna är bajs. 

I eftermiddag blir det smörgåstårta hos Fadern. Kanske blir jag gladare då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar