måndag 2 maj 2016

En liten melodisnutt

...från ett av 80-talets mest eftertraktade soundtracks kastade mig nyss tillbaka till tonåren.  

Från ingenstans kom han, den mörkhårige prinsen i sitt attackplan. Med sin djupt liggande blick, lite sneda tänder och lite för mycket sluttande axlar, var han det absolut snyggaste jag sett i mitt då 14-åriga liv. 

Jag var kär, precis lika kär som jag som jag tidigare bara varit i Glenn Hysèn och George Michael. 

Det var den bästa film jag dittills sett. En film som jag såg 12 gånger när jag var sjuk och hemma från skolan och som jag idag tappat räkningen på hur många gånger jag sett. 


På den tiden var det Rob Lowe eller Tom Cruise som var snyggast. Jag tyckte de var snygga båda två, men det var Mr Cruise som fick mitt hjärta att slå de där extra slagen, trots att Rob Lowe visade sin lilla bara stjärt i Youngblood. 

Nu är det många år sedan jag senast såg denna film, men ikväll ser jag Top Gun och undrar om den fortfarande kan ta andan ur mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar