måndag 22 september 2014

Tant-points

I fredags var jag så törstig, så törstig när jag kom hem från jobbet, så jag beslöt mig för att dra med en kompis/kollega i fördärvet. 


Två flaskor vin och ett gäng fulöl packades och kvällen spenderades i en skön soffa, varvat med kombinerat pannrum/rökrum. 
Vi löste världsproblem, masserades, provade skor och uppfann hjulet. 

I lördags blev det inte många knop. 

Igår ville jag laga mat till mig och Fadern, men efter mycket om och men så slutade det med att jag inte var välkommen förrän tisdag. 

Hämtade in en hushållsassistent (som jag  fått ärva av Fadern) som jag inte orkat packa ur bilen tidigare och ett tu tre, så hade jag helt plötsligt satt en bulldeg. 


Har aldrig i mitt 4xx-åriga liv bakat bullar, men då tyckte jag tydligen att det var dags. 
Det gick väl lite sådär måste jag säga. Började med att rulla dem åt fel håll (jäpp, det kan man tydligen göra) men de jäste väl mer eller mindre bra, fula som stryk, men smakade ändå helt okej. 

Det var inte särskilt kul, men nu kan jag i alla fall bocka av bullbak på min kärringlista. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar