måndag 8 september 2014

Måndag...

...är inte min favoritdag i veckan. I morse väcktes jag redan klockan 06 av att Stora Brorsan stod i sovrummet och ville ha med sig sin jycke hem. 
Jycken hade däremot inga som helst planer på att kliva upp i ottan. Brorsan trodde att han hade dött. Till slut fick han försöka dra ner Jycken från sängen, vilket  resulterade i hund-halvt-hängande-över-sängkanten. 
Till slut fick dock tassarna mark och Jycken fick lomma iväg till bilen. 

Efter den tillställningen lyckades jag mickla med mitt alarm så det blev felställt och jag försov mig. 

Efter en trög arbetsdag drog jag igång med storkok när jag kom hem. 
Halvlyckad kalops, perfekta pannbiffar och gräddsås, men misslyckade köttbullar eftersom jag glömde dem i ugnen så de smakade skit. 

Nu blir det skönhetssömn. Lägga sig tidigt är det nya lägga sig sent. 

Gu'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar