tisdag 7 juni 2016

28 timmar...

...hade vi tillsammans, jag och fröken Källgren. 
Vi hade som sagt inte setts, eller pratat med varandra på snart fyra år, men det kändes som det max hade gått en månad. 

Nu har det visserligen hänt en hel del på denna "månad", så många ämnen avklarades och jag tyckte vi gjorde det med bravur. 
Ingen av oss är särskilt mycket för att brodera ut historier, det är pang på rödbetan och sen är saken avklarad. 

Vi svor några gånger över att hennes välsignade tillstånd inte tillåter alkohol, men en barnmojito kan ju också vara...god...


Fick present som givetvis passade mig perfekt. Drinkpinnarna invigdes ganska omgående.  

För min skull höll hon sig också uppe tills klockan var 22:55, jag sa inget, men jag visste inte riktigt vilket av hennes ögonjag  skulle följa då de pekade åt olika håll. 

På söndagen föreslog jag (ospecad) aktivitet (mest för att verka vara en god värdinna) men hon tyckte, liksom jag, att solstolen och min terrass var en perfekt aktivitet. 

Snart är det dags för återträff, jag ska bara låta henne sparka ut skolbarnen först. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar