onsdag 23 mars 2016

Housewife from hell levererar igen

Vaknade något sånär utsövd och något sånär pigg. 
Tänkte att jag skulle dra på en panna kaffe och sen ta tag i å röja äckelrabatten här på framsidan. Men sen kom jag på att jag skulle till Fadern och sen kom jag på att jag skulle fika kaffe med Lilla My. 

Bestämde att ta det i ovan nämnda ordning och det gick bra tills jag såg Lilla My:s hus och pep in där först istället. 
3 cig och två baljor kaffe senare anlände jag sedan Fadern. 

Kaffade med Fadern, iväg och handla åt honom, tillbaks med grejerna, iväg till glasbanken, två cigg hos Lilla My (igen) och sen hem. 

Väl hemma kom jag på att jag skulle fortsätta putsa fönstren. Ganska snart gick det dock upp för mig varför fönstren på tur var så inihelvetes skitiga: dom är ju helt felplanerade! 



Tre fönster på rad som öppnas åt alla jävla håll och kanter, vilket medför att det är omöjligt att putsa dem inifrån. 
Ja, det går ju och ta dem utifrån OM man släpar fram en stege (som jag inte har) och hivar sig upp. 
Blev så jävla trött (igen) men utförde uppdraget med halvdant resultat. 

Energin fullkomligt flödade för att sen ta tvärstopp vid sjutiden. 
Nu ligger jag i soffan och energin börjar komma tillbaks, så nu ska jag faktiskt ta mig en städöl och dra igång dammsugaren. 

I morron är det traditionsenligt årsmöte med Lördagsklubben, LK (inofficiellt Spritklubben) 
Ser fram emot mötet och undrar vad jag ska skylla på när jag inte heller i år lyckats få förra årets mötesprotokoll på pränt. 

Tror jag löser det med lite bjudsprit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar