måndag 25 mars 2013

I väntans tider

>Och sjukan håller i sig. Huvudvärk, snoreri och febertoppar. Varje gång jag vaknar till efter att ha sovit så mår jag fruktansvärt illa i hela kroppen. Vad det kommer sig av har jag ingen aning om, möjligen febern, men jag vet inte.

Bästa receptet för att bli frisk är att sova och det försöker jag göra så mycket som möjligt. Under vakentiden försöker jag ordna med internetuppkopplingen vilket inte fungerar särskilt bra.
Den mobila stickan jag fann på igår verkar även den leva sitt eget liv.

Hoppas verkligen jag piggnar till snart så jag får ordning på mitt cyberspace innan påskhelgen. Att få hem en tonåring på fredag och informera att vi inte längre är anslutna till 2000-talet kommer inte att bli någon hit.


Men mitt i all självömkan så har jag i alla fall någonting att se fram emot. Om sisådär två månader är det jag som åker till Turkland och sträcker ut mig en vecka.
Jag kommer vara så värd att ligga och sträcka ut mig på en av sängarna på bilden, bubblandes på en vattenpipa, med en svalkande drink i handen.

När jag ändå är dålig kanske jag ska passa på att önska mig lite magsjuka så jag kan visa upp mig i bikini när det äntligen blir dags. Tror burka och poolbad matchar dåligt.

Så idag, om Vår Herre skulle fråga, ber jag om en snabb-bantning och ett snart tillfrisknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar