tisdag 26 mars 2013

Är det inte det ena...

"Straffas skall du, ogudaktigt missnöjda fruntimmer, som gnäller när barnen svälter i Afrika.
Du kommer att åsamkas ett ryggskott, eller något i det närmaste, för att sona dina synder.
Denna åkomma skall vara dig given tills jag anser dig vara helt fri från synd och dina tankar gudfruktiga och rena."

Ja, somliga straffar Gud direkt. Igår när jag fyllekört (känslan) ner till affären för att köpa något att äta, högg Satan (Gud?) mig i ryggen när jag skulle sträcka mig efter vattenflaskan jag köpt.

Var detta ryggskott härstammar ifrån har jag inte en aning om, förmodligen har jag legat för mycket och för länge. Så fort jag försöker röra på mig rasar jag ihop som en fällkniv och aldrig har mina magmuskler känts så obefintliga som just nu.



Har tagit ett par korta svettiga promenader för att försöka mota det annalkande ryggskottet. Spatserande som en gammal gubbe med händerna på ryggen har jag vaggat mig fram på Bossåsens ojämna gator.

Influensasymptomen börjar så sakteliga ge med sig, men den här rygghistorian känns som salt i såren. Med en infektion i kroppen kan jag ju inte uppsöka någon massör eller nåt för då rasar väl kärringen ihop totalt.

Plockade hur som helst ut mitt nya modem på min promenad och tamejsjutton det funkar.

Peppar, peppar, ta i trä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar