torsdag 8 januari 2015

Snöhelvetet

Nä hörni, det här håller inte, jag måste skaffa mig en dator, jag får mycket flinkare bloggarfingrar då. 
Med mina fete fingrer å stavningskontroll from hell, så förstörs nöjet av allt jäkla suddande. 

Så vad har hänt för spännande i mitt liv då? Inte mycket kan jag upplysa om. Grinchen överlevde även denna jul. Sen drog hon till Stockholm och brände varenda spänn på en dålig musikal, svindyrt vin och superskönt kläder.

Nyårsafton spenderades med ett gäng glada tjejer och jag somnade med en tjej, men det var inte ett dyft bättre än att lägga sig med fem-i-tre-ragget, när jag vaknade var både hon och hennes syster puts väck. Jaja, men kul hade vi.

Igår var det dags för den här vinterns första, och förhoppningsvis sista, dust med snöskottningen. Min gamla rygg är för fan sämre än Quasimodo:s. 
Hittade inte de rätta snöskottarskorna och när jag väl gått ut upptäckte jag att dragkedjan delade på sig i bästa snöskottarjackan. Pluggade in en ljudbok, drog på mig vantarna och började kriget. Jo, tjena! iPhone:s jävla plugs ramlade konstant ur öronen och det finns inte en sportslig att rätta till det med Lovikkavantar på händerna. 
Redan i morse hade skiten regnat bort och jag har nu bestämt att nästa gång tar jag hit folk från RIA -så det så.

I morron är det fredag igen. Förmodligen kommer telefonen gå varm hela eftermiddagen och kvällen, med massor av erbjudanden att hitta på något kul.
Eller så somnar jag tidigt på soffan som vanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar