måndag 12 januari 2015

Insomnia

Och det blev måndag även den tredje veckan på detta år. 
Jag tycker inte om måndagar. 

Arbetsdagen segade sig fram som vanligt veckans första dag. På eftermiddagen började min hjärna hallucinera lätt och jag funderade allvarligt på att gå på ett träningspass på kvällen. Men sen kom regnet. 
En underbar ursäkt eftersom jag blev ännu tröttare och lite grinig. 

Sedan kom nästa hallucination: i morron ska jag skärpa mig med mina kostvanor. 
Problemet var bara att jag inte orkade laga någon mat. 
Lösningen blev en storhandling av diverse nyttiga livsmedel och en hamburgertallrik från gatuköket. En sista måltid liksom. 

Efter skrovmålet somnade jag sött på soffan och vaknade två timmar senare av en vidrig mardröm. 


Så nu ligger jag här med uppsvälld mage och kan inte sova trots att jag är skittrött. 
Drog till och med på "Året med kungafamiljen" så jag skulle somna, men inte ens det hjälpte. 
Måste leta på något som är ännu tråkigare. 

Om jag orkar upp i tid kanske jag steker en omelett i morron bitti, annars får det bli en pasta Alfredo från Findus. 
Ja, om jag lagar den nyttiga maten i morron så måste det väl ändå räknas som att det nyttigare livet börjar då.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar