torsdag 28 februari 2013

Är du dum blir du ful

Skyll dig själv när du är fet, sa Totte när jag gnällde över att jag blev dålig på fotot han tog på Lördagsklubben. Och tamejfan om han inte har rätt.
Idag provade jag 5 par byxor som naturligtvis hade 5 olika fel:

* För stora
* För små
* För långa
* För tighta
* Fula (hur kom dom ens in i provrummet?)

Hur kommer det sig att man (jag) alltid befinner sig mellan två storlekar, det spelar ingen roll hur tjock eller smal jag är. Sen fattar jag heller inte varför jag springer runt och ska hitta den perfekta klädseln när jag faktiskt har den i min ägo: en alldeles äkta Abaya, direkt fådd från Saudi Arabien.

"
Den passar vardag som fest och den passar både din och min mamma och till och med din brorsa.

Men det bästa med den är nog att ingen trångsynt Degerforskille kan komma fram och nypa en i bilringen för att påpeka att man råkat gå upp ett par hekto - som om man inte märkt det själv!
Att sen herrn i fråga själv stoltserar med en tydligt begynnande flint, chipsbröst, mustmage, baconröv och ett olyckligt förhållande, är ju ingenting som hör dit.

Nä, skyll mig själv om jag är fet, men jag är fan inte dum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar